Biblioteczna płytoteka umila blogowanie!


poniedziałek, 26 stycznia 2009

Avril N. - Ja, Dora Maar

Chyba jedna z bardziej interesujących książek jakie ostatnio kupiliśmy :)
Spowiedź przyjaciółki, muzy i inspirującej miłości geniusza. "Jeśli miłość musi dostarczać dowodów, to kto był bardziej kochany ode mnie?" Dora Maar w tej książce opowiada losy swego burzliwego związku ze słynnym malarzem. Poznali się, gdy ona dobiegała trzydziestki, a on był po pięćdziesiątce i spędzili ze sobą kilka niezwykłych lat. Powstały liczne obrazy Dory, które Picasso malował i rysował. Powieść napisana jest w formie monologu o wielkim romansie i egoistycznym geniuszu.

"Weszłam do jego życia, weszłam do jego malarstwa", tak mówi o sobie autorka powieści, a te obrazy chyba kojarzymy wszyscy (dla przypomnienia ściągnęłam je z internetu, nie ma ich w książce).

Brak komentarzy: